conversie-optimalisatieWaarom conversie optimalisatie?

Wist je dat meer dan 70% van website bezoekers afhaken op de winkelwagen? Dat zijn een hoop misgelopen conversies! Tussen het aantal bezoekers en het aantal conversies op je website zit vaak een groot gat.

Er zijn talloze redenen waarom iemand geen aankoop doet. Dokter Klik kent deze redenen, en herkent ze binnen je website. Wij weten als geen andere hoe je een bezoeker moet verleiden tot een aankoop.

Dokter Klik garandeert een verhoging in de conversieratio als wij aan de slag gaan. Want wij geloven dat je conversies op iedere website kunt verhogen. En de beste manier om dat te doen is…testen! 

Het is goed om aannames te doen op het gebied van conversie optimalisatie. Ontbreken de product omschrijvingen bijvoorbeeld? Dan kun je een aanname doen dat het toevoegen van sterke omschrijvingen meer conversies op zullen leveren. Door het te testen kun je het resultaat echter pas écht meten.

Hoe werkt het?

Bij Dokter Klik begint conversie optimalisatie altijd eerst bij het analyseren van je website. We kijken eerst met een ‘helikopter view’ naar je website om te kijken op welke punten je website nog niet optimaal is. Zo kunnen we in globale lijnen zien wat er goed en fout gaat binnen de website.

De volgende stap is dat we meer de diepte in gaan. We spitten je website grondig door, op zoek naar punten waar jij je conversie op kunt verhogen. Onze kennis is opgebouwd door jarenlange ervaring tijdens het optimaliseren en een constante drive naar het leren van meer. Wij hebben gemerkt dat je de resultaten van een kleine aanpassing niet kunt onderschatten. Ons motto is dan ook: meten is weten. 

Voordelen

  • Gebruiksvriendelijke website
  • Waarde per bezoeker vergroten – hogere ROI (Rendement Op Investering)
  • Gericht de bezoeker sturen en verleiden tot de gewenste actie
  • Verhoging van de omzet