icon-graphWaarom Google AdWords?

Een van de belangrijkste redenen om Google AdWords in te zetten, is dat je je doelgroep zeer gericht kunt bereiken. De advertenties worden op het juiste moment vertoond. Je doelgroep krijgt ze namelijk onder ogen zodra ze zoeken op de voor jou belangrijkste onderwerpen.

En Google AdWords levert zichtbaar resultaat op. Het biedt volop mogelijkheden om offerteaanvragen of verkopen mee binnen te halen. Of om meer bekendheid mee te genereren.

Hoe werkt het?

Hoe zoekwoorden de weergave van je advertentie activeren

Zoekwoorden zijn woorden of woordgroepen die je kiest waarmee je advertentie kan worden geactiveerd voor weergave op zoeksites en andere sites. Als je bijvoorbeeld verse bloemen bezorgt, zou je in je AdWords-campagne het zoekwoord ‘verse bloemen bezorgen’ kunnen gebruiken. Wanneer iemand zoekt op Google met de woordgroep ‘verse bloemen bezorgen’ of een vergelijkbare term, kan je advertentie worden weergegeven naast zoekresultaten van Google.

Advertentiepositie: hoe Google bepaalt welke advertenties op welke posities worden weergegeven

Stel nu dat meerdere adverteerders hetzelfde zoekwoord gebruiken om hun advertenties te activeren of hun advertenties willen weergeven op dezelfde websites. Google gebruikt de advertentiepositie om te bepalen welke advertenties in welke volgorde worden weergegeven.

Je advertentie is gebaseerd op een combinatie van:

  • Je bod: het bedrag dat je bereid bent te besteden
  • De kwaliteit van de advertenties en website
  • Het verwachte effect van je advertentie-extensies en andere advertentie-indelingen

Wat je uiteindelijk betaalt

Telkens wanneer een AdWords-advertentie geschikt is voor weergave bij een zoekopdracht, doet deze mee aan de advertentieveiling. Wat je moet betalen (je werkelijke CPC), is vaak minder dan de max. CPC-bod, omdat je dankzij de AdWords-veiling alleen het minimumbedrag hoeft te betalen dat nodig is om je advertentiepositie te behouden en advertentie-indelingen zoals sitelinks bij je advertenties weer te geven.

Voordelen

  • Campagnes staan binnen no-time online en zijn ook op elk gewenst moment te onderbreken.
  • Zichtbaar resultaat door het meten van conversies
  • Adverteren al mogelijk met een kleine (maandelijkse) investering
  • Generen van leads en/of sales via je website
  • Verhogen van de zichtbaarheid binnen je doelgroep